Kisköre féltáv ...

2011.06.26. 23:11

... szurkolóként.

A nap folyamán többször megbántam, hogy nem indultam, majd amikor a futópályán a kép szerinti időjárás fogadott, már nem annyira.

 (fotó: L. Veronika)

De ne szaladjunk ennyire előre. Reggel a nagyokat útnak indítottuk Balatonakali felé életük első iskolai táborozására, majd kisebbik lányommal és feleségemmel Kisköre felé vettük az irányt. A kiírt rajt előtt 1,5 órával érkeztünk, majd mintegy alkalmi szurkolóként csapódtunk Sheperdpetihez, feleségéhez és K. Gáborhoz.

Peti és Gábor versenyzőként képviselte Hajdúszoboszlót. A rajt a nevezés miatt csúszott, de legalább volt idő nézelődni. Láttunk jó néhány csodabringát, de később kiderült, hogy azokat is hajtani kell :)

Péter már teljesített néhány középtávot, idén Nagyatádon debütál egyéniben. Gábor viszont teljesen pirosszeműként indult, az úszást fecskében , a bringát montival készült leküzdeni (lásd fenti képen az olcsóbb bringát és gazdáját:)

Közben találkoztunk Bakával is, csak Ironsünt nem láttam sehol:(

 

A mezőny tele volt nagyágyúval, mivel az esemény OB is egyben. Külső megjelenés és kerékpár kinézet alapján elég jól be lehetett határolni, hogy ki a profi és ki az amatőr, bár a tavalyi VB az amatőrök közül is sokakat öltöztetett profi mezbe :)

A rajt kb. félórát csúszott, addigra a mezőny nagy része már a vízben melegített. Az úszás során négy kört kellett teljesíteni egy háromszögpályán, ami végig ki volt bólyázva. A rajtot követően a profik és amatőrök mezőnye hamar elvált, míg előbbiek hamarosan a háromszög harmadik oldalán úsztak, utóbbiak még a háromszög indulási oldalán evickéltek. Minden kör végén ki kellett futni a vízből, hogy a chip-es időmérés működjön. Ezen kívül a versenybírók  is folyamatosan kérdezgették a parton a rajtszámokat. Ezt nem nagyon értem, hogy miért.

A víz bizonyos részeken elég sekélynek tűnt, amit Péter később megerősített. Elmondása szerint egyes helyeken gyors kartempónál a keze iszapot fogott. A mezőny egy része a körök végén sétált és kedélyesen beszélgetett :)

 Persze úszás közben is elkezdett zuhogni az eső.

 Valamelyik körben sikerült egy képet készíteni janosib-ról is.

A mezőny eleje és vége már a második körben összemosódott, de a profik azért nagyon figyelték egymást. A leggyorsabbak 32-35 perc alatt végeztek az úszással, majd a töltésoldalon lefutva kb. 200-300 m-t megtéve értek be a depóba.

A depó és a kerékpárpálya fordító között elég sokat kellett gyalogolnunk, mire Péter depózása után odaértünk, addig a mezőny eleje már a 2-3 körénél tartott. Tekertek a fiúk-lányok rendesen, csakúgy zúgtak a tele-, féltele kerekek. Az egyik körben végre felfedeztem Ironsünt is, a blogján látott kerékpárról ismertem fel.:)  Sajnos (vagy szerencsére ) olyan gyors volt mind Sün, mind Baka, hogy fényképezni esélyem sem volt Őket.

A biciklis táv papíron 4*20 km, Péter mérése szerint 77 km volt Kisköre-Tiszanána között. A depóhoz vezető visszautat kocogva tettük meg, oda akartunk érni Péter depózására. Ez sikerült is, pedig nagyon jött, kb. huszadikként ért be biciklin sok csodakeróst maga mögé utasítva.

A futás a tó melletti, végig aszfaltozott gáton történt. A távot Péter 20.5 km-nek mérte. A mezőny eleje már akkor futott, mikor mi kocogtunk a depó felé. Az elején öt-hat ember versenyzett egymással, aztán sokáig senki. Kis Gyulát a negyedik helyen fedeztem fel eléggé lemaradva az elsőtől. A többieket nem ismertem.

A gátra felérve hamar elsötétült, nagy vihar készülődött, majd leszakadt az ég és elkezdett szakadni az eső.

Mi bemenekültünk egy pavilon alá, de a mezőnyt vagy a futópályán vagy a kerékpáros pályán érte. Az eső után 5-10 perces jégeső következett, a levegő 11 C-ra hűlt. Na ez volt az egyik időszak, amikor nem bántam, hogy nem neveztem. A frissítőszemélyzet is otthagyta a helyét. 

Az eső 25-30 percig keményen zuhogott, a fedett helyen is fáztunk folyamatosan.

Aztán egyszer csak beérkezett az első helyezett, majd a dobogósok és a mezőny eleje. Péter a 32. helyen zárt, kategóriája 2. helyét szerezte meg. Éppen ekkor ért a futás elejéhez Gábor, nem irigyeltük, de egész jó állapotban volt. Péter is úgy nézett ki, mintha semmit sem sportolt volna.

Baka és Sün befutóját nem láttam, utólag is elnézést kérek érte, de papírkutya módjára az esőmentes helyet választottam. Fogalmam sem volt, hogy hol állnak pillanatnyilag, nem akartam szétázni a célban várakozva.

Kis idő múlva elindultunk haza. Otthon már fent voltak a neten a végeredmények, Gábor is beért szépen, taktikusan kihasználta a nevezési díj minden forintját :)

Baka és Ironsün nagyon jól teljesített, majdnem azonos időt mentek. Várom a beszámolókat !!

Másnap értesültünk róla, hogy Péter nem kapta meg a kategória ezüstöt, mert nem regisztrált versenyző. Azért én kirakom a dobogós képét. Szerintem jövőre megnyeri, csak a Proathlon-os Markus-t kell hozzá megelőzni ;)

 (fotó: L. Veronika)

Nagyjából ennyi, tetszett nagyon amit láttunk. Jövőre ott a helyünk, szóval reszkess élmezőny ;)

 A verseny során készített képeket hamarosan feltöltöm.

 

Szerző: mata68

10 komment

Címkék: verseny triatlon

A bejegyzés trackback címe:

https://mata-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr213017326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shepherdpeti 2011.06.27. 21:01:53

Nagyon tetszett a beszámolód, és szuperek a képek. Szerintem Markus-tól, aki egész életében vérprofi triatlonista volt, és persze jelenleg is az, nem szégyen kikapni.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.06.27. 21:48:22

@shepherdpeti:
Na ilyen testalkat kell nekem is mint a Tiéd! ;)

shepherdpeti 2011.06.27. 22:18:00

Köszi Peti, de ahogy haladsz hamarosan neked is meglesz. És ahogy olvasgatlak fejben nagyon ott vagy, és csak ez számít.

mata68 2011.06.28. 07:43:17

@PecsiPeter: @shepherdpeti: Bocs, mindjárt méretre igazítom a képet, a szélességet elfelejtettem korrigálni beillesztésnél :)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.06.28. 09:34:56

Amúgy a Bakás képen bal oldalon szerintem Mr.Hans látható:)

mata68 2011.06.28. 10:24:06

@PecsiPeter: Te már a gatyájáról megismered ? Gyanús :)

janosib 2011.06.29. 20:16:28

Köszönjük a szurkolást mata! :-) Nagyon jólesett, és a beszámoló is szuper. Nekem a GPS 77 km-t mért a biciklin és 20,05-t a futáson (a gátról, a lépcső után mérve). Nagyon szép az úszósapim, de a VB sapit a sebességem miatt nem merem felvenni. Egyébként szerintem, akik mögöttem jönnek, azok min. 1 körrel már előttem járnak... :-( Gratulálok mindenkinek, aki szintén teljesítette a távot, és akik már idén mennek IM-re azoknak kitartást, jó időt és célbaérkezést :-)

mata68 2011.06.29. 21:53:59

@janosib: Nagyon szivesen :)

Amúgy először a sapkádra, pontosabban annak színére figyeltem fel :)
Aztán láttam a mezeden a neved, a többi már történelem :)

oregbaka 2011.07.01. 11:18:49

Itt is köszönöm a kitartó biztatást!
Sajnos rohannom kellett a verseny után és ezért nem tudtam személyesen is megköszönni! Ami késik, nem múlik!
süti beállítások módosítása