Hortobágy félmaraton ...

2011.07.09. 22:26

... röviden.

Odabicajoztunk, lefutottuk, hazabicikliztünk oszt ennyi :)

Kicsit bővebben.

12.30-kor indultam Sanyi barátommal bicajon, a táv kb. 33 km. Már ekkor sem fáztunk. 29-30 km/h-val tekertünk végig, majd rajtszám felvétel, átöltözés stb.

A rajt a félmaratonin 15 órakor volt, a szpíker 38 C-ot emlegetett. A pálya 3*7 km. Sikerült beállni a 8-9. sor környékére, ahol csupa vékony fiatal futó gyerek tartózkodott. Az indulók között felfedeztem Kis Gyulát is.

A rajtot követően 1-2 km után rádöbbentem, hogy ez nem az én versenyem, túl gyorsan kezdtem (4:09/első km), legszívesebben 4-5 km után kiálltam volna. Az első km-ek után a gyorsabbak folyamatosan előztek, nem esett jól a futás. Az első 7 km-es kört 32.xx alatt teljesítettem. A kör végén futóbarátok (Nemespet és Böki) buzdítottak és frissítettek. Köszönet érte !

A második körben szenvedtem tovább, erről mindent elmond a köridő: 39 perc. Az utolsó körben még sétáltam is a frissítőknél, ahol meleg vízzel sikerült feltankolni. Az utolsó 4-5 km esett jól, ekkor már 5.45-5.50-ben is tudtam robogni. A második körben nemegyszer 6 perc/km felett futottam.

A vége saját mérés szerint 1.54.57 lett, régen futottam már ilyen időt. Tavaly 1.42 lett, most 1.40-ért mentem. Nem sikerült, de nem bosszant. A verseny során csak az éltetett, hogy legyen már vége, az idő lényegtelen. Ott csak a következő frissítőállomásra való eljutás érdekelt.

A cél után kb. fél órát pihentem, majd irány haza. A tempót Sheperdpeti diktálta, nem is mentünk 30 alá:) Régen örültem már ennyire a Szoboszlót jelző táblának :) Péternek ez a beszélgetős tempója:)

A balmazújvárosi körforgalomig elkísért bennünket L-Ő Pista is, akinek két év múlva verik el a seggét Atádon, eddig nyolcszoros !!! teljesítő.

Szoboszlón Péterrel megittunk két sört, majd hazaérést követően várt rám egy bográcsparti sógoréknál, ahol óvatosan fogyasztottam mindenből.

Elfáradtam. Nagyon.

A legkeményebb csaj népviseletben futotta a 14 km-t:)

 

Az biztos, hogy nem az egyéni csúcsdöntögetés napja volt. Az eredménylista szerint 84 fő futott be 2 órán belül az 538-ból.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mata-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr373053753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.07.09. 23:36:35

Ma jót edzettél akkor kánikulára.
Ez is fontos.Később még jól fog jönni :)
Gratulálok!

red front 2011.07.10. 09:56:21

Nekem 2:16 lett, azt hittem a második karikán, hogy jövőre Pintér Tamás emléverseny lesz! Gyilkos volt! Én 1:50-et terveztem, elfutottam!

mata68 2011.07.10. 10:59:07

@red front: "azt hittem a második karikán, hogy jövőre Pintér Tamás emlékverseny lesz". Ez nagyon jó :)

Az időeredmény miatt ne búsulj, lesz jobb. Ez nem az egyéni csúcsok napja volt.

mata68 2011.07.10. 15:52:32

@IronSchwarczi: Köszönöm. Olvastam IG blogján, hogy bicózol. Csak így tovább. Néha írhatnál is az edzéseidről.

oregbaka 2011.07.10. 20:05:17

Ez az fődim! Érlelődik a minőségi első bálozó:-). Mondhatni:-)
Az idővel meg cseppet se foglalkozz. Ha valakinek nem kell a futással lelkileg őrlődni, az Te vagy!
Kemény lehetett a puszta, és kegyetlen. Ott nincs árnyék, mint a Margit-szigeten, a Szentendrei-szigeten és a Pilisben.
Ott csak gyötrelmes forróság van, mely megüti még a szürke-marhát is. Persze ezt azok, akik még nem edződtek a határban nem tudhatják!
Szóval nem 40 fokban kell pályacsúcsot futni!
Egyébként is, aki Péterrel haza bringázik még, az biztosan letudta a napi penzumát!
Go, go, go Eastern block of the team!

shepherdpeti 2011.07.10. 21:10:19

gratulálok, ilyen időjárás mellett az időeredmény másodlagos. nagyon jó hangulatú verseny volt, a verseny nevéhez passzoló kánikulai meleggel.

mata68 2011.07.11. 07:34:34

@oregbaka: Ilyen időben még a szürkemarhát sem engedik ki a karámból :)

mata68 2011.07.11. 07:35:43

@shepherdpeti: Gratulálok én is. Természetesen jövőre is ott a helyünk :)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.07.11. 15:29:25

gratulációm! ez egy túlélő félmarci lehetett.

mata68 2011.07.11. 19:26:56

@Tepó: Köszönöm szépen.

A BSI-is fórumon írta Kocsis Árpi, hogy félmaratonon 180-an (!!!), 14 km-en 39-en adták fel a versenyt.

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.07.11. 21:24:30

@mata68: az betyáros... gyakorlatilag a fél mezőny kidőlt :-S

ironsun 2011.07.12. 09:49:40

A tavalyi félmaratont én is végigszenvedtem, a frissítés nem épp a legjobb ezen a versenyen, ez pedig kulcsfontosságú lett volna ebben a hőségben. Viszont ne hasonlítsd a tavalyihoz, mert előtte és utána is bringa volt idén és ez csak egy állomás számodra! Edzésnek tökéletes volt!

mata68 2011.07.12. 14:02:35

@ironsun: Jó volt tényleg. Már tavaly és tavalyelőtt is bringával mentem (montival).
süti beállítások módosítása