Orfű sprinttáv

2012.06.01. 12:36

Az IM-re történő felkészülésembe időpontilag beleillett az orfűi triatlon fesztivál, benne szombaton a sprinttávval, vasárnap a középtávval. Ezek lettek az első triatlon versenyeim is egyben. A feleségem is a vasárnapi középtávon kezdte a triatlonos pályafutását és mivel hagyományosan kevés a női versenyző, meg kemény a csaj is, be is ígértem neki egy korosztályos dobogót :). Ehhez le kellett igazolni valahová, mi a Tekergők SE-t választottuk. Pénteken velük utaztunk Orfűre, a családunkat még Máté fiam képviselte, a lányok otthon maradtak nagyszülőknél. A héten meglehetősen aggódva olvasgattuk a viharokról, a vízhőfokról való híreket, plusz a várható szintek sem nyugtattak meg bennünket.

Annak ellenére, hogy első triatlon verseny volt, a megnyitón sok valós és addig virtuális ismerőssel találkoztunk, közülük ketten (Shepherd66 és PécsiPetya) dupla IM-re készültek. Megismerkedtünk Böbével, másnap Tepóval, Nórival, Tibikével, újra találkoztunk Kicsivel, Bakával. Szóval már itt tetszett a dolog :)

Spinttáv

Itt Ancsi megfigyelőként volt jelen, én versenyeztem. Furcsa módon nem nagyon izgultam, ami főleg a kölcsönkapott és kipróbált neoprénnek volt köszönhető. A bedepózás rendben ment, ott voltunk időben, nem kellett kapkodni.

A duplásokkal együtt 70-75 ember indult úszni, jónéhányan neoprén nélkül, köztük ultrás is. A víz nem volt annyira hideg, illetve túl sok mindenre kellett figyelni ahhoz, hogy ez is gondot okozzon. Természetesen első nyíltvízi úszásom is volt egyben a dolog, csempe sehol, bójasor sehol, átlátszó víz sehol, csak 300-400 m-re egy nagy bója, amit szemüveg nélkül a partról is alig láttam. Fasza. A rajt után azért elkezdtem tempózgatni, a neoprén fenntartott. Jöttek szépen az új élmények: a víz sárízű volt, azt sem láttam, hogy kire úszok rá, ki rúg meg, az irány folyamatos gyorsban tarthatatlan stb. Mikor egy idő után kinéztem melltempóban, azt láttam, hogy jobbomon a biztosító kenus, a mezőny meg balra. Úszhattam vissza irányba. Az első bója egy örökkévalóság után lett meg, de a 2. és 3. is. Gyakorlatilag mindig elhúzódtam jobbra. Amikor segítettek kiszállni, nem volt senki körülöttem, nem is mertem szétnézni, gondoltam utolsó vagyok. De a depóban láttam, hogy nem, még van néhány bicikli. Elvileg mértem minden részidőt, meg depóidőt, de nem mindig chipszőnyegen nyomtam meg az órát, mert annyi mindenre kellett figyelni itt is. Úszásnál 18.30 körül nyomtam órát, a hunrun szerint 18.36 lett. Örültem, mint gyerek az üveggolyónak.

A bringa az magamhoz képest elég jól ment, élveztem, hogy végre szabadon kapok levegőt. Mondjuk nem alföldi gyereknek való pálya volt a 20 km-en 200 m szinttel. Nem is nagyon előztem senkit. Próbáltam pörgetni, hogy ne kelljen kiállni, a lejtőkön meg zúgtam lefelé. Tetszett. Enni nem ettem semmit, inni a kormánykulacsból tudtam izót, elég is volt. A fordító után mellémért egy kolléga (dr. Czabán László), dicsért, hogy jó a tempóm, majd jól eldiskuráltunk majdnem a depóig. Itt azér’ még volt két fasza domb, a szervezők nem bízták a véletlenre a meghalást :). A keró saját mérés szerint 41.15 lett, a depó 1.54. A futásnál már megint vigyorogtam, mert érzésre jól ment. Nem szaroztam, pörgettem, ahogy kifutottam a depóból. A futás a tóparton volt, a fordítónál Zsocza biztatta a bandát. Asszem egy kis vizet ittam közben, meg locsoltam magam. Egy csomóan már a cél felé futottak, hiába, azért sok úszó-, és kerósidő hátrányt összeszedtem. A vége 1:24:48 lett. Fel voltam dobva. A célban megismerkedtem snatch-csel, Ő jónéhány perccel előttem ért be. Délután megtekertük a bringapálya emelkedős részét Ancsival, minekután fontolgatta a másnapi verseny lefújását.

Este segítettünk Shepherdet frissíteni, de sose kért semmit :) Itt megismerkedtem smarcsu-val, Daniloo-val, vele ittunk néhány sört is.

Este 10 körül feküdtünk, előtte összekészültünk a másnapi középtávra.

 

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://mata-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr44559138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snatch_ · http://futas.asroma.hu 2012.06.01. 14:22:46

Gratulálok mata! Azért ezekkel az emelkedőkkel ez elég extrém pálya volt szerintem, de így is jó időt mentél. Nekem első sprint távom nem sikerült ilyen jó idővel. Várom a középtávos összefoglalót, főképpen mert én azt sajnos kihagytam :(.

mata68 2012.06.01. 18:48:49

@snatch_: Köszönöm szépen ! A délutáni futáson azon filóztam, hogy vajon mit hagyhattam ki a beszámolóból. Aztán rájöttem: a Veled való megismerkedést és a biciklis pálya újbóli megtekerését. Azóta ez is belekerült. Bocsánatot kérek, a memóriám már nem a régi:)

Középtáv beszámoló készül.

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.06.01. 23:31:38

Gratulálok az első triathlon versenyed teljesítéséhez Mata!
Ami a tájékozódást illeti a vízben, miután a családod eltetted aludni :), a youtube-on találsz videókat, hogy milyen technikával lehet jól gyorsúszásban fejet fenntartva úszni! Végülis kb gyorsabb de rövidebb kartempókat kell venni ugye ilyenkor nem forog a törzs. Én is gyúrok erre, a beszámolód után mégjobban fogok figyelni az irányra! :) Kiváncsiam várom a középtávos folytatást. :)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2012.06.02. 08:54:40

Gratula az elsőhöz! A leírás alapján elég simán ment!

Note · http://myfunction.blog.hu 2012.06.02. 18:54:18

Gratulálok! Főleg a középtávhoz! Azon belül külön dícséretet érdemel az úszás szekció! Megcsináltad! Hajrá!
Mi is ott voltunk, igaz mi a középtávú váltóban indultunk. Figyeltelek, de nem láttalak, vagy csak így a blogodban látott képek alapján nem ment a beazonosítás
Nekem tetszett a bringa pálya, főleg úgy, hogy ma megtekertük a BalatonMan pályáját, ami elég nehézre sikerült - szerintem.
Mégegyszer gratula, made the force be with you ;)

mata68 2012.06.02. 21:02:09

@Joe.: Köszönöm szépen. Gyakorolni fogom a tájékozódást. Sajnos felénk nyílt víz nincs, úgyhogy csak medencében tudom.

mata68 2012.06.02. 21:03:27

@Ivan Grasso: Köszönöm szépen. Az úszás után már nem volt gond ezen a távon.

mata68 2012.06.02. 21:06:47

@Note: Köszönöm szépen. Basszus, előtte egyeztetni kellett volna. Hogyhogy a váltót választottad ? Jó felmérő lett volna az IM előtt !
Hegyezd a tollad, várom a humoros írásod a BalatonMan bringáról !

Note · http://myfunction.blog.hu 2012.06.02. 21:18:55

Mostanság nincs kedvem Irni ;) Túl sokáig van világos.
A balatonmanen csinálom a 70.3 - at, szoval lesz feltav Nagyatad elott. Orfun akartam egy versenykorulmenyekhez kozott teljesitett 80 kilis bringat, amire persze rakocogtam egy tizest. Raadasul a felesegem futott a valtonkban, igy kapott o is valamit ebbol az eszmeletlen sportbol!

oregbaka 2012.06.05. 18:39:16

Nagyon szépen versenyeztél fődim! A futásodat nézve szinte magam előtt "láttalak", ahogy Nagyatádon zúzod a mezőnyt a forró betonon.
Várom a középtávú élményeket. Ahogy a többiek is!

mata68 2012.06.06. 19:37:18

@Note: A 2. körömön futott az én tempómban egy váltós hölgy, nagyon sokat segített, hogy tartsam a sebességet. Lehet, hogy éppen a feleséged volt. Ha igen, köszönöm:)Gratulálok Nektek a teljesítéshez.

@oregbaka: Köszönöm szépen. Sokat segített a rendületlen szurkolás:)Nem tudom, hogy Nagyatádon mi lesz, nagyon soktényezős még.

oregbaka 2012.06.06. 20:25:26

@mata68: Mi az hogy Nagyatádon mi lesz? Hát úszás, tekerés és egy kis szaladgálás a vége felé:-)
Ja és majdnem kihagytam! Lesz még egy kis fájdalom is, tele kétségekkel. Tehát csupa jó dolog fog velünk történni!
Ezért is megyünk oda!
És most ott leszel Te is!!!

gafmon 2012.06.07. 05:42:22

Gratulálok! Nagyon szépen teljesítettél!;) folyt.köv.?...

mata68 2012.06.07. 07:47:18

@oregbaka: Úgy értettem, hogy nem tudom milyen lesz Nagyatádon a futás, mert addig sok minden történik majd úszáson és bringán. De jó lesz, várom:)

@gafmon: Köszönöm szépen. Készül a középtáv összefoglalója is.
süti beállítások módosítása