Barátság-maraton beszámoló

2010.11.09. 15:00

Vasárnap este az időeredményről már írtam, most jöjjön kicsit bővebben.

A verseny előtt: Pénteken szétcsaptam magam az úszással, ugyanis még azon a szinten vagyok, hogy néhányszáz méter úszás után izomlázam van. Szombaton éreztem a váll-, és hátizmaimat, és ami rosszabb, mintha a csípőm és a lábfejem is meghúzódott volna.

Szombaton elmentem egy laza 10-es kocogásra, de az sem esett igazán jól.

Na, gondoltam ezek nem igazán jó előjelek.

A verseny: Reggel kényelmes indulás, szinte nulla forgalom, hamar (8:30) megérkeztünk Miskolcra, ahová elkísért a feleségem és Máté fiam. Mindketten futottak is, a feleségem félmaratont (1:56), plusz előtte elkísérte Mátét az 5,2 km-en (a félmaraton rajtja 1 órával később volt). A fiam még sosem futott ilyen hosszút egyben (11 éves), de szépen végigmentek 31 perc körüli idővel.

Közben természetesen már bennünket maratonistákat is elrajtoltattak. A start előtt megismerkedtünk Pécsi Péterrel és haverjával Pumival, akik már kellőképpen be voltak sózva első maratonjuk előtt :)

A rövid bandázás során kiderült, hogy Pumival azonos célidőt tervezünk, így logikusan együtt is haladtunk (~ 4,5 körig). Ez azért is volt szerencsés, mert nem volt az a nagy tömeg :) Konkrétan kb. 15 fős volt a maratoni mezőny, akik közül már szemre is más kategóriát képviselt 6-7 fő. Ez hamarosan a gyakorlatban is bebizonyosodott, indulást követően a mezőny 2-3 km-en belül teljesen szétszakadt, elől 4-5 profi, utána egy négyfős boly 5 perc körüli tempóval, majd mi Pumival.

Az első kör kb. 26 perc alatt lement, ismerkedtünk a pályával, beszélgettünk is hébe-hóba. A kör végén volt egy két perces ácsorgás frissítés és mezcsere, újbóli rajtszámfeltúzés miatt. A következő kört kicsit jobban megnyomtuk, nagyjából behoztuk a lemaradást. 

A harmadik körben szólított a természet. Dolgom végeztével sprintelnem kellett, hogy Pumit utolérjem, ami nagynehezen sikerült is. A köridőre sajnos nem emlékszem, de a tempót túl gyorsnak éreztem. A negyedik kör végénél, ami ugye félmaraton 1:43-at mutatott az óra. Ekkor néhány ???? megjelent a fejemben a továbbiakat illetően.

Az 5. kör felénél értük utól Pétert, aki rendületelenül, szép egyenletes tempóban tolta. Pumi kisebb holtponttal küzdött, néhány méterrel lemaradt. Emiatt a kör végén kicsit más ütemben frissítettünk, itt nem vártam meg, mentem tovább. Ekkor már a félmaratonisták is a pályán voltak, volt "tömeg", előztem, engem is előztek, nem volt unalmas. Furcsa módon egyedül is bírtam a tempót, izomzatilag és fejben is rendben voltam.

Az utolsó előtti kör felénél értem utól az egyetlen női versenyzőt. Itt már kissé hosszúnak éreztem a fordítóig az egyenes oda-vissza szakaszt, de az emelkedők, lejtők még jelentettek némi változatosságot. A kör végén 3:03-at mutatott az óra.

Az utolsó kört örömfutásként akartam megélni, (nagyjából már biztos volt az új egyéni csúcs), de nem nagyon ment a futás. Az utolsó egy km-en még utolértem az azóta felbomlott négyfős boly egyik tagját, és vele mentem a célig, még egy szolíd sprint is belefért. A vége így lett 3:30:31.

A célban a feleségem " Sanyi, te egy állat vagy ! " felkiáltással fogadott, amit gratulációként könyveltem el :)

Hiába, Ő sem sem számított ilyen eredményre, (az eddigi PB 3:47 volt 2001-ből).

Közben már zajlott a tombolasorsolás is, de ezt én nem izgultam végig, elmentem átöltözni, kicsit lemasszírozni a lábam. Közben befutott Pumi is, szenzációs 3:46-os eredménnyel.

Még megvártuk, hogy Péter kifusson az utolsó körére, aztán indultunk haza.

A verseny után: Otthon felvettük a lányokat anyóspajtitól, majd lazulás. Enyhe undorral :) néhány sör is lecsúszott.

Másnap olvastam Péter beszámolóját, ezúton is nagy gratula Neki.

A héten nagyjából lazítok, de szombaton Oxigén-kupa 2. forduló következik, ott végig tolni kell.

 

Szerző: mata68

3 komment

Címkék: verseny futás

A bejegyzés trackback címe:

https://mata-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr322436110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2010.11.10. 13:01:08

Nagyon nagy gratula mégegyszer!Nagyot mentél és nem keveset javítottál a legjobbadon!
" Sanyi, te egy állat vagy ! " - tényleg!

IronSchwarczi · http://schwarczi.blog.hu/ 2010.11.10. 17:30:14

Gratulálok a teljesítéshez és a javításhoz(!) is!! Minden tiszteletem a Tied, Sanyi... :)!!
süti beállítások módosítása